torsdag 30 maj 2013

Vilka dagar!

Först idag hinner jag pusta ut lite och lägga mig på sängen med datorn utan att jag somnar direkt. Vilka dagar det är här alltså! Men på ett bra sätt förstås! Jag har studerat Bulgarien nu sedan jag kom hit, vi hade lyxen att få komma hit 2 veckor före gästerna kom! 28/5 kom första gästerna hit till Sunny Beach från Arlanda. Och jag fick åka till flygplatsen på kvällen/natten för att ta emot dem :) Jag hälsade dem endast välkommen och visade vilken buss de skulle ta. Men igår fick jag ta emot de finska gästerna från Helsingfors. Och då fick jag skicka iväg en buss och åka iväg med den andra. Det var spännande! Jag vill bara göra det igen, igen och igen för att bli duktig. Nu fanns det ännu en hel del som jag måste bättra på.. där inkluderat det finska språket! haha.. låter löjligt, men då jag pratar både finska svenska och engelska och hör norska och danska så blir mitt huvud helt korkat och då blir det finska språket som får lida.. suck.. men övning ger färdighet! Idag hade jag guide online på finska och det gick mycket bättre. Där svarade jag i telefon, på sms och mail och hjälpte mina kollegor som hade service. Sådär annars så har vi ett super bra team och alla kommer överens. Ikväll skall jag bara ta det lugnt, äta något och sedan fara och sova, för imorgon har jag guide online igen. Jag pratade med min familj idag på skype och usch vad jag saknar dem allihopa! Men jag får trösta mej med att de kommer och hälsar på i slutet av juli <3 Puss och kram Mamma, Pappa, Camilla, Lilla-Tiger och Ludde <3 Nästa inlägg skall innehålla lite mera bilder, det lovar jag!
Den här är från utflykten i Balchik, där vi besökte den botaniska trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar