tisdag 22 januari 2013

tips för bra hår

Jag tänkte ju inte göra någon förändring åt mitt hår på länge förutom att färga utväxten, men det är bara att konstatera: jag är beroende av att ändra hår färg minst en gång i halv året! Usch, stackars hår! Jag som har det i så bra skick just nu..

På tal om det, ganska många har frågat hur mitt hår kan vara så glänsande och mjukt och utan dåliga toppar. Vad jag gör för att hålla det i bra skick är:
1. Tvätta det varannan dag, absolut inte varje dag! Detta sliter enormt på håret!
2. Låter det lufttorka
3. Använder de bästa produkterna som finns på den finländska marknaden, nämligen, Kérastase.
På vintern använder jag 2 olika shampon så jag bytar varje gång jag tvättar håret. Dessa är: Bain Volumactive, som ger upp till 50 % mera volym. PÅRIKTIGT! Det andra är Bain Riche Dermo Calm, som lugnar och återställer balansen i hårbotten och håret. Förutom dessa använder jag djuprengörande shampo om jag har använt mycket styling produkter och känner att håret annars inte blir rent.
På sommaren använder jag också djuprengöring, men mest Bain Chroma riche som ger ENORM glans till färgat och slingat hår, och som dessutom innehåller UV-skydd.
Som balsam har jag Chroma Captive, för färgat hår och Ciment Anti-Usure som bygger upp håret.
Jag har två olika inpackningar som jag använder och den ena är Chroma Riche, för färgat hår, och den andra är Volumactive, för mera volym.
Till dessa har jag ännu flera stylingprodukter, men mina favoriter från Kérastase är: Oljan Elixir Ultime, som ger otrolig glans och håller håret friskt och mjukt, denna lägger jag efter tvätt, som finish, eller under dagens lopp för att hålla det i trim. Denna olja har vunnit flera pris för bästa produkt ända sedan den kom ut på marknaden. Den vann också nyligen Elle Beauty Awards 2013 för bästa produkt. Som värmeskydd använder jag Chroma Thermique, som är härlig, den passar för färgade hår.
4. Använder endast Tangle Teezer som borste, den bästa på marknaden som reder ut allt hår utan att slita och riva, den skall också hjälpa mot statiskt hår, men detta har jag inte märkt. Denna finns i 10 tals olika färger och flera olika storlekar. Med andra ord: Det finns en sort för de flesta!
5. Undviker att platta eller locka håret, men om jag gör det använder jag ALLTID värmeskydd.
6. Gör Kérastase specialkurer som endast får göras på salong, dessa lägger jag i mitt hår ungefär 1 gång/ månad. De är små molekyler som tränger in sig i håret och vårdar det inifrån  ger härlig glans, fukt och är återuppbyggande. Det finns också sådana för äldre hår som ger spänst och vitalitet.
7. Använder alltid UV-skydd vid vistelse i solen.

Ja det var väl de bästa tipsen jag kan ge. Alla dessa produkter jag talade om finns att köpa på våran salong. Så det är bara att komma och dyka upp så hjälper vi dej att hitta det just du behöver.
Här är lite bilder på några av produkterna jag använder:





2 kommentarer:

  1. Najs! Nu har man bra tips på svart å vitt, å lätt ti hitt å lies dessutom ;D thänks baby! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? ;) de va lite de ja tänkte! Varsågod :D

      Radera