måndag 21 januari 2013

Ledig

Sitter som bäst och njuter av en härligt saftig apelsin, och börjar tänka tillbaka på den underbara tiden i Egypten både 2008 och 2010, där åt vi massor apelsiner. Nedanför skall jag visa lite bilder från de resorna.

Jag kommer hela tiden 1 steg närmare min dröm, och nu är det väldigt få kvar före jag är där! Jag vill inte ännu avslöja för mycket, men de som vet vet ju, och de andra får veta då det är klart! :) Och nu skall jag förbereda för nästa moment, i Helsingfors om 14 dagar och försöka hitta på en bra presentation om mig själv på både finska och engelska som jag kommer att framföra... Wish me luck!

Förra veckan jobbade jag alla dagar, så det är extremt härligt att ha 3 days off! Jag har gott om tid att då göra saker jag verkligen gillar, såsom att shoppa med mudsin, kolla revenge och once upon a time, fara och springa med hunden osv..

Klicka på bilderna så blir de större :)

Egypten bilder från 2008:(El Gouna, Hurghada och Kairo)

El Gouna, där vi bodde största delen av tiden

Koraller, och en fisk?,  tagen bild från vattenytan

Till och med kamelen poserade framför kameran

sfinxen var otrolig att se, och mycket större än man tror!

Pappa, mamma och jag framför alla tre pyramiderna i Giza, utanför Kairo.

En fin moské i Kairo

Egypten 2010: (Sharm el Seikh)

Vi firade pappas 50 års dag

Ute och vandrade i stan på kvällen

Jag och Ida träffade en kille som tog foton på oss

En kväll var vi i Beduinlägret och hörde på deras musik, dansade kring elden,
 åt god mat, och köpte deras hantverk.

Och vi tog oss dit på kamelrygg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar