torsdag 13 december 2012

Härliga dagar!

Känns som om jag inte har skrivit här på en evighet.Sist jag skrev höll jag på och bakade en kladdkaka och den blev riktigt bra. receptet kommer här nere :)

Jag är så glad och lycklig! Alla julklappar är köpta, och förstås halkade det ner en hel del kläder på samma gång.. Men det var faktiskt saker jag behöver, som t.ex. nya vinterskor. Det var roligt att handla alla julklappar med Mudsin, och ett plus i kanten var ju att vi fick snacka om allt.. Och det blev ganska så lång dag på stan pga det. Men det var viktiga saker som vi pratade om! hehe.. Så nu skall jag bara packa in allting så är det färdigt. Jag säger bara: Tur att det bara är jul en gång i året, för det går så hiskelit mycket pengar..

Jag började förresten läsa Fifty Shades of Grey av EL James, och jag har nästan läs hela boken redan fast jag började på måndag. Den är faktiskt bra. Det blir nog troligen att läsa de 2 andra böckerna ur trilogin i något skede. Och förstås läser jag böckerna på engelska för att få större ord förråd.

Snart är det helg igen, härligt!


Kladdkaka recept:


Ingredienser:
2 dl socker
3 msk kakaopulver
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
75 g smör
2 dl vetemjöl
2 rader Fazers mörk choklad
2 nävar hackad mandel

Tillvägagångssätt:
1.Lägg ugnen på 175 grader
2.Blanda sockret, kakaon, vanilj och ägg
3.Smält smöret och häll i
4. Blanda i vetemjölet, chokladen(hackad) och mandeln, om man vill kan också chokladen smältas och hällas i samtidigt som smöret, men jag ville ha med chokladbitar och inte inblandat i smeten.
5. Grädda i 25-40 min beroende på hur effektiv ugn och hurudan form man använder.
6. Låt svalna
7.Serveras t.ex. med vaniljglass eller med lite florsocker och hallon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar