måndag 19 november 2012

Lillajul

På lördagen hade vi från jobbet lilla julfest.  Det var alla från nuvarande jobbet men också alla från mitt gamla jobb.(Alltså från Hiusten Ykkönen och Cm Hiustalo.) Vi hade först vanlig arbetsdag till fyra sedan började vi fixa oss lite i salongen med hår, smink, tatueringar och kläder. OBS! Det var inga riktiga tatueringar, utan de var sådana som vi målade själv och lagade glitter på, riktigt häftiga faktiskt!
Sedan for vi till Cinemabowling och bowlade. Och jag vann! Sånt är ju alltid lite extra roligt. Överlag så hade vi väldigt roligt där. Efter det blev det att fara till Fransmanni var vi hade bokat bord. Till förrätt åt jag sniglar! Det var första gången, men det var faktiskt gott! Smakade ungefär som champinjoner... Till varmrätt åt jag Provence broiler, och det var också riktigt gott! Till maten delade jag och en arbetskompis på en vitt vins flaska och så tog vi varsitt rött också. Vi satt och skrattade så mycket så käkarna, magen och halsen värkte på kvällen och också nästa dag... Som vi sa: när frissa gänget är ute hörs det nog på volymen! 
Sedan for vi till Waild. Jag har faktiskt inte varit där förr, och kanske det också för att det är 24 års åldersgräns, men eftersom alla andra i jobbet är minst 10 år äldre så blev det att fara dit. Och vi hade roligt där också, och vi fick fara gratis över till Hullo Pullo, och där fanns det också mera folk i min ålder. Vi dansade mycket och det känns som om jag ännu en gång inser hur fina och härliga arbetskompisar jag faktiskt har! <3 En extremt lyckad kväll hade vi, och det måste göras om snart igen! 

På söndagen var det julöppning här i Vasa. I år var det första någonsin (tror jag), som jag inte var på plats då det var fyverkerier i centrum...
Tack vare detta blev det en lite julinspirerad bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar